Mawar Rashid Tak Berhasrat Ambil Daerah Ibu Kandung

dominoqiu
"Saya amat menghormati ibu kandung belum dewasa saya ini. Mummy saya juga seorang ibu tunggal dari saya berumur lima tahun, saya faham perasaannya.





"Saya tahu betapa payahnya membesarkan belum dewasa sebagai ibu tunggal. Mummy saya menjaga kami tujuh orang adik-beradik tanpa santunan sesiapa.

"Susah payah dan pahit getir Mummy saya membesarkan kami dengan penuh kasih sayang dan kesabaran," kata pelakon Mawar Rashid yang menjelaskan beliau tidak pernah berhasrat mengambil daerah sebagai ibu kandung kepada dua anak tirinya hanya kerana beliau menawarkan kasih sayang terhadap mereka.

Sebaliknya kata Mawar, 23, beliau sentiasa menghormati perempuan yang disifatkan sebagai cekal dalam membesarkan anak-anaknya sebagai ibu tunggal.

Klik untuk gambar besar


Mawar berkata demikian di Instagram selepas salah seorang pengikutnya menyelar tindakan beliau memanggil anak tirinya sebagai 'My Lil Raden' kerana belum dewasa itu masih memiliki ibu kandung.

Anak-anak tersebut adalah Raden Ahmad Rayyan, 7, dan Raden Seri Raysaa Chanela, 3, hasil perkahwinan terdahulu Raf Yaakob.

Dalam pada itu, Mawar berkata, bekas isteri Raf mengetahui beliau tulus beliau mengasihi belum dewasa berkenaan menyerupai anak beliau sendiri.

"Saya tahu ibu kandung kepada belum dewasa tiri saya ini seorang yang penyayang juga, seorang ibu tunggal yang cekal dan belum dewasa inilah dunia dan akhiratnya.



"Sudah semestinya beliau bersyukur jikalau saya tulus mengasihi belum dewasa ini menyerupai anak saya sendiri dan apabila saya bercakap ihwal perasaan saya mengasihi belum dewasa saya ini, tiada istilah kata yang saya tidak menghormati ibu kandungnya," katanya.

Sementara itu, Mawar menjelaskan beliau memakai ganti nama 'My Lil Raden' yang merujuk kepada Radin Ahmad Rayyan kerana beliau jujur dan tulus mengasihi kanak-kanak itu.

Jelasnya lagi, sekiranya beliau dikurniakan cahaya mata sendiri suatu hari nanti, kasih sayangnya pada anak tirinya tidak akan berubah kerana telah menganggap mereka menyerupai anak sendiri.



"Jika Allah beri saya rezeki cahaya mata satu hari nanti, tiada perbezaan di antara anak kandung saya dan belum dewasa tiri saya.

"Saya akan terapkan sifat kasih sayang yang sama rata dan adil, biar mereka membesar dalam ketenangan dan penuh kebahagian.

"Saya muat naik gambar demi mengingatkan kenangan terindah menyerupai mana saya lakukan ihwal suami, ibu dan mertua saya serta keluarga kedua-dua belah pihak.

"Tiada niat lain kerana itu cara saya, saya akan simpan kenangan yang membahagiakan saya," katanya yang berkahwin dengan Raf atau Raden Ahmad Faizal Yaakob, 33, pada 9 November 2018 dan buat masa ini masih belum ada gejala Mawar hamil.




www.myartis.com / Sumber: mStar


         ________________________

 Mummy saya juga seorang ibu tunggal dari saya berumur lima tahun MAWAR RASHID TAK BERHASRAT AMBIL TEMPAT IBU KANDUNG

Comments